پایش لحظه ای آب و هوا بحران جدید منطقه است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'علی محمد شاعری' روز سه شنبه در نخستین روز برپایی دومین كنفرانس ملی مدیریت بحران كه با رویكرد نقش فناوری های نوین در كاهش آسیب پذیری ناشی از حوادث غیر مترقبه برگزار می شود، گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی كشور شهر اهواز با 5 هزار میكرون در متر مكعب یعنی 30 برابر استاندارد در معرض ریزگردها قرار گرفته كه تا استان‌های سمنان و اردبیل هم می‌رسد و این بحران یك بحران جدید است.

وی گفت: ریزگردها موجود در هوا محصول كشور عراق است چرا كه 13 میلیون هكتار بیابان در عراق وجود دارد كه 2 میلیون هكتار آن به كانون بحران تبدیل شده است.

قائم مقام سازمان محیط زیست اظهار داشت: درمناطق یاد شده بافت‌های خاك فرسوده شد و اگر اقدامی نكنیم همین اتفاق در ارومیه هم می‌افتد همان گونه كه در حورالعظیم، پریشان، گاوخونی، بختگان، هامون، حورالهویزه و نظایرآن در حال رخ دادن است.

وی افزود: این بحران‌ها غیر قابل كنترل است و در مدت 20 سال اتفاق افتاده است. هم اكنون اگر بیشتر از 28 سد در ارومیه زده شود بحران جدیدی رخ می‌دهد.

شاعری اضافه كرد: باید گروه های امداد و نجات با فناوری های نوین و ویژه برای رویارویی و مقابله در این حوزه داشته باشیم و مدیریت منابع آب نیز در دستور كار قرار گیرد.

وی یاد آورشد اكنون نیازمند انرژی‌‌های نو هستیم تا از قطع درختان جلوگیری كنیم چرا كه سالی صد هزار هكتار از جنگل‌های ما از بین می‌رود.

دومین كنفرانس مدیریت بحران به مدت دو روز در تالار وزارت كشور برگزار می شود.

اجتمام**7029 ** 1569





:: برچسب‌ها: کنسرت , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: